Zelion

Handelsbetingelser

  1. Anvendelsesområde
    Disse generelle salgs- og leveringsbetingelser (herefter “Betingelserne”) gælder for alle tilbud, ordrebekræftelser, salg og leverancer fra ZELION (herefter “Zelion”), medmindre andet er skriftligt aftalt. Betingelserne udgør sammen med eventuelle særskilte aftaler, såsom tilbud, databehandleraftaler og ordrebekræftelser, den samlede aftale mellem Zelion og kunden (herefter “Køber”).

    Enhver fravigelse eller ændring af disse betingelser er kun gyldig, såfremt den er skriftligt aftalt mellem parterne.

  2. Tilbud, Ordrer og Accept
    Kun skriftlige tilbud og aftaler udstedt af Zelion er bindende. Tilbud er gældende i 14 kalenderdage fra udstedelsesdato, medmindre andet fremgår.

    En aftale anses som endelig indgået, når Køber skriftligt har accepteret tilbuddet. Herefter kan aftalen alene ændres eller annulleres med Zelions skriftlige samtykke og mod betaling af eventuelle opståede omkostninger. Køber forpligter sig til straks at reagere skriftligt, såfremt der er uoverensstemmelser mellem en ordrebekræftelse og det aftalte.

    Køber skal udpege en ansvarlig kontaktperson med fornøden beslutningskompetence. Zelion bærer intet ansvar for manglende bemyndigelse ved Købers accept.

  3. Priser og Betaling
    Alle oplyste priser er eksklusive moms og angives som “mindstepriser”. Den endelige pris fastsættes ved indgåelse af den individuelle aftale mellem Zelion og Køber. Prisen kan afhænge af opgavens konkrete omfang og eventuelle tilvalg.

    Support, konsulentydelser og andre tillægstjenester afregnes i henhold til den specifikke aftale og sker til den aftalte timepris, medmindre andet er skriftligt aftalt.

    Rejseomkostninger og eksterne udlæg refunderes af Køber i henhold til statens gældende takster eller efter aftale. Ved køb af softwarelicenser eller lignende refunderer Køber udgiften til kostpris + 10% administrationsgebyr, medmindre andet er angivet.

    Betalingsbetingelser er netto 4 dage. Ved for sen betaling beregnes morarente på 2% pr. påbegyndt måned. Ved manglende betaling forbeholder Zelion sig retten til at tilbagekalde adgangen til leveret materiale eller systemer uden varsel.

    Medmindre andet aftales, faktureres aftalens pris i to rater:

    50% ved aftalens indgåelse
    50% ved endelig levering jf. §5

  4. Bindingsperiode og ophør
    Såfremt der indgås en aftale med bindingsperiode, kan Køber til enhver tid udtræde mod betaling af det aftalte mindstebeløb, som fastsættes ved aftalens indgåelse.
  5. Levering og Leveringstid
    Endelig levering anses for gennemført ved en af følgende begivenheder:

    7 kalenderdage efter Købers skriftlige godkendelse af produktet, eller ved udtrykkelig skriftlig bekræftelse af endelig levering

    Levering sker til aftalt tid. Ved forsinkelse fra Købers side, f.eks. manglende input eller svar, forskydes leveringsdato tilsvarende og kan udskydes med op til det dobbelte af forsinkelsen.

    Ved forsinkelser over 60 dage, som ikke skyldes Køber, har Køber ret til at annullere den del af aftalen, der er berørt. Dette gælder dog ikke ved force majeure eller forsinkelser, der kan tilskrives Køber.

  6. Support og Vedligeholdelse
    Support ydes via e-mail, skærmdeling og telefon og bestræbes besvaret inden for 24 timer på hverdage uden for ferieperioder.

    Supporten afregnes efter den aftalte timepris som angivet i den indgåede aftale, medmindre andet er skriftligt aftalt.

    Efter endelig levering er Zelion ikke forpligtet til at vedligeholde det leverede, medmindre andet er skriftligt aftalt. Klager over fejl eller mangler skal fremsættes skriftligt senest 14 dage efter produktets lancering.

  7. Fortrolighed
    Begge parter forpligter sig til fortrolighed omkring ikke-offentligt tilgængelige oplysninger modtaget under samarbejdet. Zelion må ikke videreformidle Købers oplysninger uden skriftligt samtykke, og vice versa.
  8. Ejendomsret og Brugsret
    Ejendomsretten til det leverede overgår først til Køber, når fuld betaling er modtaget. Zelion forbeholder sig retten til at genbruge generelle komponenter i anden udvikling, forudsat at det ikke indebærer overtrædelse af Købers rettigheder eller skaber direkte konkurrence.
  9. Force Majeure
    Zelion er ikke ansvarlig for manglende opfyldelse som følge af udefrakommende hændelser såsom krig, strejke, naturkatastrofer, pandemier eller andre forhold uden for Zelions kontrol.
  10. Ansvarsbegrænsning
    Zelion leverer ydelser efter god IT-skik og inden for den aftalte ramme. Zelion er ikke ansvarlig for indirekte tab, herunder driftstab, datatab, tab af indtjening eller følgeskader.

    Det samlede erstatningsansvar over for Køber kan ikke overstige den samlede aftalte kontraktsum. Eventuelt produktansvar er begrænset til det, der følger af ufravigelig lovgivning.

  11. Lovvalg og Værneting
    Enhver tvist, der udspringer af denne aftale, skal afgøres efter dansk ret ved domstolen i den retskreds, hvor Zelion har sit hjemsted.

© ZELION 2025 | Alle rettigheder forbeholdes